Liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osa

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu

Hae koulutukseen 12.3.2025 mennessä!

Hakuaika 17.10.2024 - 12.03.2025

Hakuaika
17.10.2024 - 12.03.2025
Toteutustapa
Monimuoto, Oppisopimus, Päiväopetus
Toimipiste
Tampere Sammonkatu
Opinnot alkavat
27.03.2025
Hinta
Oppisopimuskoulutus: maksuton. Koulutussopimus: 100 €/ 1 tutkinnon osa

Mitä koulutus sisältää?

” Ymmärrä, suunnittele, toteuta. ”
Haluatko parantaa asiakaskokemusta ja erottua eduksesi kilpailijoistasi kehittämällä palveluitasi? Toimitko siis asiakaspalvelun/ myynnin tai markkinoinnin parissa. Oletko mahdollisesti yrittäjä, esihenkilö, johtaja tai vastuussa yksikkösi kehittämistoimista?

Tule oppimaan palvelumuotoilun periaatteita ja hanki ammatillista etumatkaa vahvistamalla ja syventämällä palvelumuotoilun sekä asiakaskokemuksen osaamistasi. Palvelumuotoilussa kehitetään hyviä asiakaskokemuksia käyttäjälähtöisesti ja vahvistetaan liiketoimintaa keskittyen asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin.

Koulutuksessa saat henkilökohtaista ohjausta, vertaistukea ja pääset verkostoitumaan muiden alan ammattilaisten kanssa. Koulutuksessa suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinnon Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu, 60 osp tutkinnon osa.

Tutkinnon perusteet ePerusteet

Tutkinnon perusteet Opintopolussa – liiketoiminnan ammattitutkinto

Koulutuksen suorittanut opiskelija osaa:

  • Tunnistaa kehitettävän palvelun ja sen asiakasryhmät.
  • Kehittää palvelua yhdessä asiakkaiden ja muiden palveluun liittyvien toimijoiden kanssa.
  • Arvioida kehitettyä palvelua.

Keskeiset sisältöalueet:

  • Palvelumuotoilun periaatteet: Opit ymmärtämään palvelumuotoilun peruskäsitteet ja -menetelmät.
  • Segmentointi: Tunnistat ja analysoit eri asiakasryhmät ja heidän tarpeensa.
  • Asiakaskokemuksen kehittäminen: Opit kehittämään asiakaskokemusta systemaattisesti.
  • Palvelumuotoilu käytännössä
  • Asiakaskokemustieto: Tiedon kerääminen, palvelun testaus ja analysointi.
  • Arviointi ja jatkokehittäminen: Opit arvioimaan kehitettyä palvelua ja suunnittelemaan sen jatkokehittämistä.
  • Asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelma palvelumuotoilua hyödyntäen

Koulutusaika
27.3. – 30.9.2025
(koulutuksen kesto määritellään lopullisesti osaamisen mukaan opiskelijakohtaisesti)

Lähiopetusta (klo 8.30-15.00) Tredun Sammonkadun kampuksella, 2 koulutuspäivää.

Tredussa pidettävien lähiopetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy myös työssäoppimista. Opiskelija hankkii työssäoppimispaikan itse ennen opintojen alkua. Tutkintoon kuuluva näyttö tehdään koulutuksen aikana harjoittelupaikassa tai omassa työpaikassa alan työtehtävissä.

Suomen kielen kielitaito vähintään B2.1.

Hinta
Koulutussopimus/omaehtoinen koulutus: 100 €/ 1 tutkinnon osa
Oppisopimuskoulutus: maksuton

Opiskelijamaksua ei palauteta, mikäli opiskelija keskeyttää tai lopettaa opiskelunsa. Kaikki tutkinto- tai osatutkintotavoitteiset koulutukset ovat maksuttomia opiskelijoille, jotka ovat työttöminä työnhakijoina opiskelijaksi ottamispäivänä.

Näin haet

Koulutussopimus
Jos sinulla ei ole alan työpaikkaa, voit suorittaa koulutuksen harjoittelusuhteessa, koulutussopimuksella.
Opiskelija hankkii työssäoppimispaikan itse ennen opintojen alkua.
Hae koulutussopimuksella (ei oppisopimus) koulutukseen alla olevan linkin kautta 12.3.2025 mennessä:
Tästä hakulomakkeelle (koulutussopimus)

Oppisopimuskoulutus
Lisätietoa oppisopimuskoulutuksesta: Lue lisää oppisopimuskoulutuksesta
Koulutuksen voi suorittaa oppisopimuksena, jos sinulla on alan työpaikka. Kun koulutus suoritetaan oppisopimuksella, suurin osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu opiskelijan omalla työpaikalla. Tällöin opiskelija sopii työnantajansa kanssa oppisopimuskoulutuksen aloittamisesta tai hankkii itse koulutukseen soveltuvan työpaikan. Ota yhteyttä alakohtaiseen oppisopimusasiantuntijaan (Mervi Lammi) ennen ilmoittautumista. Täytä ilmoittautumislomake sen jälkeen:
Ilmoittautumislomake oppisopimukseen
Ilmoittautumislomake yrittäjän oppisopimukseen

Kysy lisää

Oppisopimusasiantuntija

Mervi Lammi