Liiketoiminnan perustutkinnon osa, työvoimakoulutus nro 726515

Asiakaspalvelu, liiketoiminnan perustutkinnon osa

Koulutus on suunnattu sinulle, joka haluat työllistyä eri alojen asiakaspalvelutehtäviin ja kehittää asiakaspalvelussa tarvittavaa osaamistasi.

Hae nyt!

Hakuaika 25.04. - 15.08.2025

Hae koulutukseen TE-palveluiden sivuston kautta
Hakuaika
25.04. - 15.08.2025
Toteutustapa
Monimuoto, Päiväopetus
Toimipiste
Tampere Sammonkatu
Opinnot alkavat
09.09.2025
Hinta
Maksuton

Mitä koulutus sisältää?

Koulutus on suunnattu sinulle, joka haluat työllistyä eri alojen asiakaspalvelutehtäviin ja kehittää asiakaspalvelussa tarvittavaa osaamistasi. Asiakaspalveluvalmiutta tarvitaan monissa työtehtävissä. Koulutuksessa vahvistat asiakaspalvelu- ja digitaitoja, jotka antavat sinulle hyvät valmiudet eri alojen työtehtäviin. Tavoitteena on suorittaa koulutuksen aikana liiketoiminnan perustutkinnosta asiakaspalvelun tutkinnon osa. Vieraskielisiltä hakijoilta edellytetään vähintään taitotasoa B1.1. suomen kielessä.

Tämä koulutus on lyhyt työharjoittelupainotteinen koulutus, mikä edellyttää harjoittelupaikasta sopimista nopeasti koulutuksen alkuvaiheessa.

Koulutuksen sisältöä:

  • Asiakaspalvelu eri kanavissa
  • Asiakasviestintä erilaisissa palvelutilanteissa
  • Myönteisen asiakaskokemuksen edistäminen
  • Markkinoinnin perusteet asiakaspalvelun tukena
  • Työvälineohjelmat: Office 365 -pilvipalvelut, Excel, Word, PowerPoint

Koulutus sisältää myös uraohjausta ja työnhakuvalmennusta sekä henkilökohtaista ohjausta opinnoissa. Koulutus on kokopäiväistä opiskelua. Tredussa pidettävien lähiopetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy myös etäopiskelua sekä työssäoppimista asiakaspalvelutyötehtävissä työpaikalla. Työssäoppimista on noin kaksi kuukautta. Tutkintoon kuuluvat näytöt tehdään alan työtehtävissä työpaikalla koulutuksen aikana.

Tutkinnon osaan soveltuvan työssäoppimispaikan opiskelija hankkii itse viimeistään kahden viikon kuluttua opintojen aloituksesta. Työssäoppimispaikkaa voit hakea asiakaspalvelutehtävistä itseäsi kiinnostavalta alalta toimialasta riippumatta. Voit hakeutua esimerkiksi kaupan tehtäviin, myynti- tai toimistotehtäviin, erilaisiin neuvontatehtäviin sekä ravintola- ja matkailualan, hoiva-alan, puhtaus- ja kiinteistöalan asiakaspalvelutehtäviin.

Koulutus perustuu liiketoiminnan perustutkinnon (merkonomi) asiakaspalvelun tutkinnonosan vaatimuksiin. Tutkinnon osa on sisällöltään yleishyödyllinen ja siten soveltuu monien eri alojen työtehtäviin. Koulutuksen jälkeen opiskelijalla on mahdollisuus hakeutua suorittamaan omaehtoisesti koko liiketoiminnan perustutkinto.

Tutkinnon perusteisiin voit tutustua tarkemmin osoitteessa:
ePerusteet Liiketoiminnan perustutkinto

Koulutusaika

  • Hakuaika koulutukseen päättyy 15.8.2025.
  • Haastattelut järjestetään 26.-27.8.2025, Tredun Sammonkadun kampuksella.
  • Koulutus alkaa 9.9.2025, kesto n. 3 kk.

Näin haet

Hae koulutukseen Haussa oleva työvoimakoulutus – Asiakaspalvelu, liiketoiminnan perustutkinnon osa sivun kautta 15.8.2025 mennessä. Koulutuksen nro 726515.

Täytä hakemus TE-palvelujen sivustolla ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta.

Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi oman alueesi työllisyyspalveluissa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytä hakemus huolella. Perustele hakemuksessasi koulutuksen tarpeellisuus työnhakusi kannalta ja kerro myös millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Asiointi -palvelussa osoitteessa
www.tyomarkkinatori.fi

Lisätietoja koulutuksesta
Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Kysy lisää

Koulutuksen yhteyshenkilö Tredu