Matkailun asiakaspalvelija
Matkailun asiakaspalvelija tekee asiakaspalvelutyötä suurella sydämellä. Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen ovat tässä työssä tärkeimpiä taitoja. Hän vastaa työssään asiakkaiden viihtyvyydestä ja turvallisuudesta.
- Hakuaika
- 18.2.-18.3.2025
- Kenelle
- Peruskoulu
- Toteutustapa
- Päiväopetus
- Toimipiste
- Lempäälä Valkeakoskentie
- Opinnot alkavat
- 06.08.2025
- Hinta
- Maksuton
Mitä koulutus sisältää?
Matkailualan perustutkinto antaa monipuoliset valmiudet toimia erilaisissa alan työtehtävissä.
Matkailun asiakaspalvelija tekee asiakaspalvelutyötä kansainvälisessä työympäristössä. Matkailualan perustutkinnon suorittanut matkailun asiakaspalvelija työskentelee hotelleissa tai muissa majoitusliikkeissä, valtakunnallisissa, alueellisissa tai paikallisissa matkailun myynti- ja neuvontaorganisaatioissa, matka- tai matkailutoimistoissa, myyntipalveluissa, matkailukeskuksissa, myynti- ja neuvontapisteissä, keskusvaraamoissa, liikenneyhtiöissä tai ohjelmapalveluyrityksissä.
Matkailualan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (145 osaamispistettä) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osaamispistettä). Tutkintoon sisältyy yksi pakollinen tutkinnon osa, matkailualan asiakaspalvelu (40 osaamispistettä), ja valinnaisia tutkinnon osia 105 osaamispistettä.
Opintojen aikana Tredun opiskelijoilla on mahdollisuus hakeutua ulkomaille suorittamaan opintoja työelämässä tai kumppanioppilaitoksessa.
The tourism industry is a vast playground with endless opportunities.
ePerusteet – Matkailualan perustutkinto 180 osp
Tutkinnon suorittanut matkailun asiakaspalvelija osaa:
- toimia matkailualan myynnin, majoituksen tai ohjelmapalvelujen toteuttamisen asiakaspalvelutehtävissä
- suunnitella, tuotteistaa, markkinoida ja myydä matkatuotteita ja ohjelmapalveluja
- esitellä ja myydä tuotteita ja palveluja
- neuvoa ja opastaa asiakkaita erilaisten matkapalvelujen ostamisessa ja paikallisten matkailupalveluiden käytössä
- palvella suomalaisia ja ulkomaisia asiakkaita asiakaslähtöisesti
- hyödyntää hyviä vuorovaikutustaitoja, kielitaitoa ja kulttuurien tuntemusta
- toimia vastuullisesti ja uudistavan toimintatavan mukaisesti
- toimia myynti ja asiakaspalveluhenkisesti, laatutietoisesti, kannattavasti ja tuloksellisesti
Koulutus soveltuu sinulle
Yhteishaussa hakevat pääasiassa keväällä 2025 perusopetuksen päättävät nuoret. Hakukelpoisia ovat myös henkilöt, joilla ei ole aikaisempaa perusopetuksen jälkeistä tutkintoa. Suomen kielen kielitaitovaatimus on vähintään B1.1.
Matkailun asiakaspalvelijan työssä tarvittavia ominaisuuksia ovat palvelualttius, kielitaito ja luontevuus asiakaspalvelussa. Hyvä matkailun asiakaspalvelija osaa ottaa asiakkaan toiveet huomioon. Muita tärkeitä taitoja ovat:
- viestintä- ja vuorovaikutustaidot, esiintymistaito
- kielitaito, kulttuurien tuntemus
- tietotekniset taidot
- tarkkuus ja täsmällisyys
- kyky tehdä useita asioita samaan aikaan
- hetkittäisen paineen sietäminen
- joustavuus
- erilaisuuden kunnioittaminen
- ideointi- ja organisointikyky
Näin haet
Yhteishaku on valtakunnallinen hakumenettely. Voit hakea yhteishaussa, jos sinulla ei ole Suomessa tai ulkomailla perusopetuksen jälkeen suoritettua koko tutkintoa (ammatillinen tutkinto, lukion päättötodistus, korkeakoulututkinto).
Hakuaika on 18.2. – 18.3.2025. Hakulinkki Yhteishaku 2025 (Opintopolku.fi).
Tutustu ammatillisen koulutuksen yhteishakuun Tredun nettisivuilla.
Ota yhteyttä opinto-ohjaajaan, mikäli sinulla on kesken jääneet opinnot alalta tai olet vaihtamassa oppilaitosta.